Undersider

fredag den 11. februar 2011

Voksen mad

Jeg må indse at jeg efterhånden kan betegnes som voksen. Jeg betaler regninger, bor med en fast kæreste, interesserer mig for lamper, kunst og vægure, er snart færdig på universitetet og er for længst begyndt at hive små irriterende heksehår ud i ansigtet.

Men i dag kom jeg til at tænke på noget andet der langsomt har ændret sig. Jeg har aldrig været kræsen, faktisk er der meget lidt mad jeg ikke kan spise, men for nylig er jeg begyndt at spise flere og flere 'voksne' ting - og endda nyde det.

For nogle år siden begyndte jeg på oliven og tomater i stor stil, i dag kan jeg slet ikke forestille mig at leve uden dem.
Sild kom også til som en helt stor favorit.



Da jeg var ude og handle forleden, så jeg mig selv komme krydderpate i vognen. Ja, du synes nok det er helt skørt, men for mig har paté altid givet associationer med gamle mennesker, gebis og sky.
Det var billigt, så jeg prøvede altså alligevel - og jeg må indrømme at jeg netop har nydt min første patémad på hjemmelavet rugbrød til frokost. Der var sky ovenpå og jeg må indrømme, at det tog jeg altså af, SÅ voksen er jeg ikke endnu ;)

Har du noget mad du først er begyndt at spise som voksen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar