Undersider

mandag den 11. april 2011

Varna vs. vores madlavning

Jeg har haft en enormt kulinarisk weekend. Fredag kom min svoger og hans kæreste på besøg, han havde aldrig smagt kammuslinger, så det lovede jeg at lave til ham. Da hans kæreste ikke er meget for fisk, måtte vi dog også lave et par andre lækkerier. De lovede tilgengæld at komme med desserten og en flaske hvidvin.



Lørdag var jeg med kæresten på Varna, åbenbart én af de finere restaurationer i Århus. Kokken skulle efter sigende være ham der var på Mols Kroen, da de fik deres Michelin stjerne. (Så meget ved jeg heller ikke om fancy mad). Maden var enormt smuk og jeg er træt af at jeg ikke fik taget fotos af det, men jeg synes det var lidt svært i det selskab jeg sad. Dog fik jeg nupset et billede af dessert tallerknen, vinen og kagerne til kaffen. Lyset var skruet helt ned da vi fik kaffe, så billedet er enormt dårligt.



Varnas mad er enormt smuk, men jeg blev faktisk overrasket over at smagen ikke var bedre. Det er tydeligt at kokken er enormt glad for smør og faktisk var jeg nødt til kun at spise halvdelen af hver af de to forretter, fordi jeg fik kvalme af den fede smag. Jeg fandt et billede af den ene forret på deres hjemmeside, så det er hugget og kan ses her: (smuk er den jo, men mad handler jo ikke blot om udseende)

Hovedretten var dog fantastisk! Desserten var okay, men heller ikke noget revolutionerende. Konklusion: Kæresten og jeg kunne godt åbne en dyr restaurant, i hvert fald synes jeg vores mad var mindst ligeså lækker.
Alligevel var det en rigtig god aften og jeg kunne godt finde på at kigge forbi Varna en anden gang. Nok ikke for at spise, men deres service var upåklagelig, deres udsigt er fantastisk og deres lokaler er så fine (billede hugget fra Varna.dk).

1 kommentar:

  1. Hvad er det det som du har lavet på det øverste billede, kan se tomat, mozarella og basilikum. Er det sidste bare brød?
    Ser utrolig lækkert ud^^

    SvarSlet