Undersider

torsdag den 2. december 2010

Hold din hjerne klar

Juleferien nærmer sig og hvis man er så heldig at kunne holde en forlænget udgave, kender de fleste nok følelsen af at man føler alting går lidt langsommere. Det er videnskabeligt bevist at man bliver 'dummere' (hjernens signaler sendes faktisk langsommere rundt) efter 14 dages ferie.

I dag bringer Jyllands Posten en liste over 10 ting der holder din hjerne i form.

1. 'Brainwalking'
Et eller andet nyt hipt fænomen; Løb en tur, kig på de individuelle græsstrå og stav et ord baglæns samtidig, kunne være et eksempel... Hvordan pokker skal det kunne lade sig gøre at tælle de enkelte græsstrå mens man staver OG pruster og stønner som en brunstig gnu? Nej, videre til næste

2. Rosenduft
Det er vel efterhånden common knowledge at dufte aktiverer bestemte minder i hjernen. Rosenduft skulle efter sigende øge hukommelsesevnen. For mig er rosenduft desværre forbundet med meget uheldige minder om stalker-agtig-eks der fyldte sin bil til randen med Shells 'undskyldnings-buketter' og ventede foran mit gymnasium i fire timer. Et minde jeg ikke har behov for bliver yderligere fastholdt.

3. Søvn
Aha, that's why alle mine veninder der har små børn er gået i zombiemode og har glemt deres eget navn.

4. Vitamin B12
Okay, denne her kan jeg tilslutte mig, det er vitaminer, jeg har ikke noget sarkastisk at sige.



5. Karry
Troede ikke jeg skulle leve den dag hvor de kræsne børn kan kigge på deres mor og sige: 'Vi vil kun have boller i karry mor! - Det er 'brainfood'!". Det næste bliver vel at klovnen med det skotsk klingende navn udgiver børnebøger for at give forældrene god samvittighed når de besøger hans såkaldte 'restaurant'... nå ja: Det gør han jo

6. Spis mindre
Mon dette er konkluderet efter at have undersøgt tusinder af udmagrede børn i Uganda? I så fald ved vi jo godt hvor det næste forskningscenter skal placeres.

7. Tyggegummi

Yay, god undskyldning for at have tyggegummi med til eksamen. 'Nej hr. lærer, det er ikke fordi jeg er nervøs og jeg er ked af at det er træls at høre på når jeg smasker, men det stimulerer hjernecellerne, så jeg kan yde mit ypperste!'

8. Blåbær
Som punkt 4 - det er en frugt, no further comments..

9. Internetsurfing
NICE! Endnu en god undskyldning for at tilbringe timer på det der i dag blev kendt som fængslet: "Facebook is like jail, you sit around and waste time, write on walls, and get poked by people you don't know!"

og hold nu fast...

10. Bliv gift
Tilsyneladende er ikke mindst de ægteskabelige diskussioner med til at holde hjernen fit for fight, så næste gang din mand bliver irriteret over at du altid vil skændes (måske fordi du er præmenstruel?) så siger du bare ligeså blidt: Jeg ønsker bare at forebygge at du får Alzheimer elskede.

I øvrigt: mænd tænder på duften af græskar skrev landbrugsavisen i går, men det er en helt anden historie ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar