Undersider

onsdag den 13. oktober 2010

Doin' it doggy style

Det er blevet tid til en mosaik og ugens tema på Danske Webchicks er dyr. Jeg har dog valgt at præcisere det til hunde. Jeg har haft hund hele mit liv. Da jeg var meget lille havde en en kæmpe hund af racen Bouvies de flandres og historien går på, at da jeg ikke kunne gå uden støtte, greb jeg bare fast i "Buffis" pels og så gik jeg ellers bag hende rundt i huset.
Jeg har desværre ikke noget billede liggende af hende, men de andre billeder i mosaikken er af andre hunde fra mit liv.




Øverst til venstre;
Vores douge de bourdeux Emma som hvalp.
Emma var en vidunderlig sød og skøn hund, der desværre endte med at blive 'skør' og en dag bed min mor ret voldsomt i armen.

Øverst til højre;
Bibi som var en Kleiner Münsterländer.
Vi fik hende da jeg skulle begynde at tage hjem fra skole i stedet for at gå i fritidshjem og havde hende til hun døde af kræft som 12 årig; kun et par år siden. Hun var en rigtig skøn, sød, klog og blid hund.

Nederst til venstre;
En bunke hvalpe; Springer Spaniels
I denne bunke ligger mine forældres seneste hund Valdemar, i dag lig tale "Valde". Valdemar havde enormt meget energi og fik derfor, efter nogle år hos mine forældre, lov til at komme ud og bo hos en mand der gik på jagt og havde god kendskab til racen. Der er stadig kontakt til ham og Valde har det godt.

Nederst til højre;
Nova, langhåret chihuahua
Her har vi så den lille prinsesse Nova på lidt over 1,5kg. Den eneste lille hund jeg nogensinde har ejet. Nova er den første hund jeg selv har købt. Hun er 4½ år gammel og kan smelte alles hjerter. Desværre har Nova flere og flere helbredsproblemer, der gør at jeg ikke er sikker på hun bliver så gammel.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar