Undersider

onsdag den 1. september 2010

90 romaner i en fart


90 romaner i en fart er en pjattet bog. Det er ikke en roman og ikke en sammenhængende tegneserie. Bogen genfortæller kendte bøger fra American Psycho og Biblen til Ringenes Herre og Frøken Smillas fornemmelse for sne. Alle bøgerne gengives i fire tegneserieruder med sjove illustrationer og skønne tekster.

F.eks. er her genfortællingen af Ringenes Herre:
"Frodo er en hobbit, som finder en magisk ring, der kan herske over hele verden. Men den er ond, så han må af med den. Alle dæmoner i Midgård synes at være efter ham, men tilsyneladende slipper han godt fra dem. Så Frodo finder vej til Dommedagsbjerget, og ringen finder sin vej ind i bjergets flammer, og verden er igen et sikkert sted. Lyder det hele ikke som en god film?"

Billederne kan jeg desværre ikke angive og jeg ved egentlig ikke hvad jeg ellers skal sige om den sjove lille bog. Hvis man er til lokumslitteratur, så tror jeg denne her kunne være lige sagen - jeg åd den i sofaen på en times tid og grinede flere gange undervejs. - Også til at hapse gratis på Bookmooch

3 kommentarer:

  1. Sikke du får læst.. det smitter jo næsten.. vil bare ønske jeg havde tid ;)

    SvarSlet
  2. @Tanja; Tid er ikke noget man har, det er noget man ta'r :-p Ej, men det jeg jo gør, er at jeg slukker fjernsynet eller tager bogen med når jeg er i bussen. Det er selvfølgelig noget andet når man har en lille én derhjemme :-D Det har jeg jo ikke - endnu

    SvarSlet
  3. Ja.. tror nu os jeg ville kunne finde tiden, hvis jeg tog mig sammen.. men som om man falder foran tvet eller computeren når der endelig er ro.. hvilket nok ikke altid er den bedste måde at få ro til hovedet på ;)

    SvarSlet