torsdag den 21. januar 2010

Lad det forblive tabu



ADVARSEL: Dette indlæg indeholder beskrivelser af virkeligt klamme ting - jeg har dog forsøgt at begrænse den maleriske udpensling.

Har du lagt mærke til, hvor mange reklamer der efterhånden handler om den ene bizarre lidelse efter den anden? Her sidder jeg med en kop lækker varm grøn te og en banan. Tænker: "Dejligt, kun et par minutter til Becker det kan jeg da lige se inden jeg hopper tilbage i læsningen" og så sker det. Speakerstemmen (der i øvrigt bliver uendelig højt i netop den reklame) siger uden den mindste bæven eller tøven i stemmen noget i retning af: "Hver dag lider mange mennesker af analkløe, hæmorider og rifter". FUCK! Ud røg bananstykket og det værste er, at det er ikke første gang!

Over især det sidste års tid er det som om at medieverdenen har sat sig for, at intet længere skal være tabu: fodvorter, skæl, tarmsygdomme, urin på det forkerte tidspunkt på det forkerte sted.
Helt ærligt! Troligt sidder Jes Dorf og advarer, inden nyhederne viser det mindste lille billede af en bygning der er styrtet sammen, men jeg får absolut ingen advarsel, inden fedt klemmes ud af menneskelige indvolde i et forsøg på at overbevise rygerne om at tage deres sidste hiv i dag.

Er det bare mig der er snerpet eller er der nogle ting, der godt må forblive tabu?

8 kommentarer:

  1. Hvis du er, så er jeg også :)

    SvarSlet
  2. @Nita : Hehe, så er vi to i samme båd :-p
    @Tanja : Måske, måske :-D
    @Belinda: Spændende, kigger ind forbi.

    SvarSlet
  3. jeg kan kun være enig...

    Men Jeg synes måske også bare at medierne er ved at gå over stregen, for hvornår skal medierne bestemme at man skal holde op med at ryge og gå i fitness bare for at tage et eksempel... altså de fik taget de fleste af alle reklamerne med legetøj til børn væk, så kan de vel også fjerne dem...

    Sorry, men det har jeg tænkt siden Rygerreklamerne...

    SvarSlet
  4. Der er nu stadig en del legetøj reklamer.. De bliver bare vist om morgen.. Hvor børn jo ofte ser tv før de skal i børnehave/skole.. Skide smart.. eller noget :p

    SvarSlet
  5. Jeg forstår godt, hvad din pointe er, og jeg er til dels også enig med dig. Jeg synes dog, at mediebranchen må vise de reklamer, de har lyst til, men de viser tit den der reklame, du snakker om, lige midt i spisetiden, og det er altså lidt ulækkert.

    SvarSlet