fredag den 26. august 2011

Vægttab one-on-one

Er der én ting jeg ved virker, når jeg gerne vil tabe mig, så er det at fjerne kulhydrater så vidt muligt fra min kost. Fødevarer med mange kulhydrater er f.eks. hvide ris, kartofler, pasta og lyst brød.
Jeg synes ikke engang det er særligt meget jeg skal undvære, så det er som regel det jeg tyr til. Nu er jeg så i gang igen.

Indtag ikke for mange kulhydrater
Jeg tager en 'lynkur' som opstart til vægttabet hvor jeg mere eller mindre kun indtager grøntssager og kød. Morgenmaden i dag har f.eks. været en omelet (2 æg, 1 spsk vand, salt, to skiver hamburgerryg og 4 cherrytomater).

Spis mange gange
Desuden skal jeg spise to gange mere om dagen, end jeg 'officielt' ellers har gjort. Jeg spiser egentlig ofte mere end de tre hovedmåltider, men nu vil jeg prøve at sætte det lidt i skema så jeg er sikker på at få det gjort.

Drik vand og te
Når jeg i perioder har tabt mig meget, har det hjulpet meget at drikke store mængder vand og te. Alt skal selvfølgelig indtages med måde, men te kan gøre det ud for mit behov for at få noget 'lækkert' fordi det fås med så mange forskellige smagsvarianter og fordi varmen virker dejligt beroligende. Vand er jo altid en god ting :-)

Motion
Kommer vi jo ikke udenom. Løbet holder stadig, men igen skal jeg have sat det mere i system. Min sommerferie fra Fitness World er stoppet i denne måned, så jeg er klar til at skulle i Fitness igen og har måske endda lokket Kæresten til også at skulle have et medlemsskab.

Jeg overvejer at lave en blog til vægttabsprojektet, for at holde mig selv op på at få det gennemført denne gang, men som I nok har set, hvis I følger lidt med her, så er det begrænset hvor meget jeg får blogget for tiden ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar