Undersider

tirsdag den 3. maj 2011

Ugens anmeldelse: O De Oliva Ekstra Jomfru Olivenolie - Vanille

Ugens anmeldelse er en ny ting jeg vil køre her på bloggen. Hver uge anmelder jeg et specialprodukt, som jeg har valgt. I er jo allerede vant til mine boganmeldelser, men her vil jeg også skrive om mange andre ting.

 O De Oliva har lavet en hel række af velsmagende og smukke olier, som set til venstre. Flaskerne er designet af den spanske designer Eduardo del Fraile.

I denne anmeldelse stiller jeg skarpt på olien med vanille.

Flaskens retromønster skal symbolisere den variation der er i de forskellige olier (af andre smagsarter kan nævnes: dild, ristede mandler og paprika).

Den gennemsigtige flaske gør det muligt at se to halverede vaniljestænger i bunden af flasken.
På etiketten gives forslag til anvendelse: I kager, brød og desserter f.eks. craem souffle, som topping på f.eks. is. I salater, pasta- og risretter. til frugter og rodfrugter i ovnen m.m.

Jeg er helt vild med idéen om, at bruge olivenolie i forbindelse med kagebagning og andre typer af retter som kræver en vis sødme, da olivenolie normalt er bandlyst i den sammenhæng.

Flasken skal rystes før brug. Så fordeler vaniljekornene sig flot i olien. Vaniljesmagen er meget mild og jeg kunne egentlig godt bruge at der var mere vanilje i olien. Olivensmagen er blød, men dog stadig fremtrædende, som man ofte oplever ved god ekstra jomfru olivenolie.


Jeg har anvendt olien både i rabarberkage og dressinger og har været rigtig glad for resultatet.
Olien er smuk at have stående fremme, men er dog lidt dyr og da den først og fremmest er lavet ved at kombinere olie og vanille, er det en olie, man let selv vil kunne lave med brug af sin egen favorit olivenolie.


Helhedsindtrykket af O De Oliva Ekstra Jomfru Olivenolie - Vanille er: 4 ud af 6


Følg med i næste uge hvor jeg anmelder den nye superheltefilm Thor med Chris Hemsworth i hovedrollen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar