Undersider

onsdag den 22. december 2010

Aktiv lytning i trafikken, tak!

Forrige sommer kørte kæresten og jeg galt - for alvor. Vi blev torpederet bagfra på motorvejen, han kørte 150km i timen og vi nåede ikke at komme væk.
Bilen var totalskadet - det var vi heldigvis ikke...



Det har givet mig en skræk i livet i forhold til at køre i bil. Jeg har ikke selv kørekort, og man er ufattelig magtesløs som passager. Min kæreste er en rigtig god chauffør og det er jeg glad for, men når vi kører rundt i Danmark, er det ikke altid nok. Hvad hjælper det at han kører efter forholdende og fornuftigt, hvis alle omkring ham ikke gør det? I morges meddelte vejdirektoratet at de har spærret overhalingssporet på motorvejen på Fyn, fordi folk overhaler selvom det er alt for farligt. Hvad sker der for det?

Jeg forstår ikke at man vil satse på at komme to minutter hurtigere frem til destinationen og risikere at køre galt, så man slet ikke kommer frem. Ville virkelig ønske at bilisterne i Danmark blev bedre til at lytte til radio-, net- og tvmeldinger omkring vejrsituationerne og så rette sig efter dem.

2 kommentarer:

  1. Kan kun være enig! Jeg er ikke nervøs for at køre - jeg er sgu nervøs for alle de andre der risikerer at tage mig med i deres fald!

    SvarSlet
  2. Helt enig! Jeg er ikke så glad for at køre når det regner og sner kraftigt, for synes folk kører hensynsløst. Det kan være svært at orientere sig og der kan opstå pludselige ændringer i vejforholdene! Mange kunne have gavn af lige at lytte til lokalradioen når de kører rundt!

    SvarSlet