Undersider

søndag den 28. november 2010

Interview tanker

I sidste uge var vi ude og lave interviews på en skole til vores semesterprojekt. Det var som altid en rigtig spændende oplevelse, efterfulgt af den noget mindre spændende proces med et fancy navn: Transskriberingen.

Kort fortalt kan jeg sige at en transskribering der på ingen måde indeholder fancy pauseangivelser, eller direkte citationer, men blog forsøger at give én eller anden form for mening i det der er indtalt på bånd, fylder omkring 20 a4 sider pr. time og tager omkring 4 timer at skrive ind.

Jeg havde æren af at transskribere det interview jeg selv havde udført og brugte således nogle timer på det i ugen der netop er gået. Da jeg sad og talte med min projektgruppe om de forskellige interviews, med transskriberingerne foran os, fortalte mit ene gruppemedlem at hun synes jeg er virkelig god til at interviewe. Det blev jeg rigtig glad for at høre. Kender I det at det et eller andet sted bare vægter tusinde gange mere at nogen bekræfter én i at være god til noget man også selv synes man er god til, end når man roses for noget man måske ikke er så overbevist om at man er god til? Man er ligesom ovre det der: "det siger hun bare for at være sød".

Ovenpå den optur, har jeg jo gået rundt i flere dage og tænkt: 'I'm the f-ing interview queen!" - indtil i dag.

Jeg er netop blevet stillet en række spørgsmål på tekst, der skal skrives om til en artikel/et interview med mig i forbindelse med Danske Webchicks og min fødselsdag på onsdag (1. december), men damn hvor var det svært! For det første var det ikke mig der ledede det her interview, men mig der blev interviewet, for det andet foregik det via tekst - og så ved man bare, at man ikke får alt det med man gerne vil og for det tredje var der kun seks spørgsmål at skrive ud fra. Det var en super spændende udfordring, som altså blandt andet fik inspireret mig til dette blogindlæg. Jeg er meget spændt på at se hvad det ender med. Det er Danske Webchicks' nye skribent Pernille, der står for at bakse mine rablerier om til noget der giver en anelse mening. Det kan læses på bloggen onsdag i en special edition af 'Ugens Blogger', fantastisk fødselsdagsgave til mig :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar