Undersider

mandag den 29. marts 2010

Møgunger?!

Så blev det en nyhed! o0(er noget jeg har gået og sagt til folk i lang tid)0o Antallet af børn med diagnosen ADHD er steget voldsomt. Jeg er SÅ træt af at høre om børn med ADHD. Der er flere og flere der får konstateret det - jeg tror at Danmark er blevet et samfund hvor jo flere diagnoser man kan få koblet på folk, jo bedre. Som der var én der sagde i dag i nyhederne, så bliver ADHD brugt som en "skraldespandsdiagnose" - er der noget galt med et barn, så kan man altid give dem stemplet ADHD og så give dem noget medicin. Are you kidding me, forældre skal tage noget ansvar for deres børn i stedet for og lægerne skal lade være med at kaste om sig med diagnoser (vi fejler jo allesammen et eller andet). Rigtig mange børn med den diagnose er bare dårligt opdragede. Jeg siger ikke med dette indlæg at ADHD er en "falsk" diagnose. Jeg tror på at der er nogen der lider af en sygdom som hedder ADHD, men jeg har mødt SÅ mange med det stempel og det er ikke min personlige oplevelse at de personer allesammen var "syge" eller hvad vi nu skal kalde det.

Sorry det dårligt formulerede indlæg, men var egentlig på vej væk fra computeren da jeg lige blev inspireret til at skrive om dette.

1 kommentar:

  1. Hehe, ja det snakkede vi jo også om til bloggermiddag. Nu må forældrene sgu lige stramme sig an og tage sig af deres børn!

    SvarSlet